divendres, 31 d’octubre del 2014

Here Come The Swells i el Cor de Dissabte Vespre (1974 #17): "We are fuuucked!"

Octubre de 1974: es publica The Heart Of Saturday Night, segón àlbum de la carrera musical de Tom Waits.




Mentres mumare me duia al ventre (poc sabia que dècades més tard les seves exquisites truites de patata seríen part del catering dels primers artistes que varen formar part dels cartells del Waiting For Waits...) en algunes emisores dels Estats Units sonava el single "Blue Skies". Un tema que per cert no va ser inclós al disc, ja que desentonava bastant amb la línia general de Cor de Dissabte Vespre.

A continuació dos videos on podeu comparar:
versió "single" (de producció i sonoritat molt més comercial si efectivament la comparam amb els temes del disc) 
vs versió "demo" del mateix tema, gravada l´any 71, i que molts anys més tard (1993) apareixería al maravellós recopilatori Early Years - Volume Two:


video 1:  BLUE SKIES (single - oct. 1974)






video 2: BLUE SKIES (demo - finals de 1971)




Blue skies over my head
Give me another reason to get out of bed
Blue skies shine on my face
Give me another woman to take her place
Ain't got no money, cupboards are bare
No cigarettes and the kids got nothing to wear
She walked out without a word
Now the only sound left is the morning bird singing
Blue skies over my head
Give me another reason to get out of bed
Blue skies shine on my face
Give me another woman to take her place
Blue skies over my head
Give me another reason to get out of bed
Blue skies shine on my face
Give me another woman to take her place
Give me another woman to take her place

Songwriters
TOM WAITS

Published by
Lyrics © BMG RIGHTS MANAGEMENT US, LLC, Universal Music Publishing Group, Warner/Chappell Music, Inc.




ANÈCDOTA: 
Paralelament al Waiting for Waits va tenir lloc al Café Lisboa de Palma un cicle que s´anomenava Nits Angleses Al Lisboa, on songwriters britànics feien un repertori acústic molt proper al públic, i on moltes vegades també sol.licitavam l´inclusió d´una versió d´un tema de Tom Waits.

Record molt especialment les actuacions de Peter Bruntnell acompanyat del fantàstic guitarrista James Walbourne.



Peter i James me varen fer pujar a l´escenari per fer coros a la versió de "(Looking For) The Heart Of Saturday Night"
Poc després de la segona de les dues nits d´actuacions, voltant al passeig Sagrera se va entalar el parabrises (no precisament de "Diamonds on My Windshield", com a la cançó del disc de Tom Waits que aquest mes cumpleix 40 anys), vaig perdre el control i en segons estavem pegant bots a la mitgera durant uns quaranta o cinquanta metres. 
Record cridar als altres, que fins aquell moment anaven mig dormits: " We´re fuuuuucked! ", mentres aguantava el volant sense saber massa bé que més fer. 
Per sort quan varem acabar botant al carril contrari no hi va haver cap xoc frontal (supòs que els vehícles que veníen cap a noltros ens veren d´enfora perdent el control, amb temps suficient de canviar de carril). 
Sortirem del cotxo i l´empenguerem fins Plaça Draçanes, on va dormir el seu darrer vespre...


Peter and James: 
Very fond memories of those shows...despite the car accident!

vídeo final: "HERE COME THE SWELLS"
(el meu tema favorit de Peter Bruntnell)


Here they come on down the street greeting everyone
Blocking out the sun, blocking out the sun
Little casual, but still neat, with the music on
Doing nothing wrong, doing nothing wrong

They don't knock upon your door, they don't ring the bell
But look out ma, here come the swells

Transformation incomplete, til they've had enough
Till the blood is sucked from everything they touch
I don't eat now I don't sleep, I don't need anyone
Telling me what's fun, I don't need anyone

They don't knock upon your door, they don't ring the bell
But look out ma, here come the swells

What's that line they sell, that helps us to wake up
On the east wing, with a sunday hymn, on the sunnyside sanitorium

They don't knock upon your door, they don't ring the bell
But look out ma, here come the swells 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada